


Bine ati venit la Volkswagen.















Passat
Cinci generatii ce au totalizat un volum al vinzarilor de peste 13 milioane de exemplare. Aceasta este cartea de vizita a lui Passat, best-seller-ul de la Volkswagen, model care, iata, din aceasta primavara se prezinta in fata clientilor radical modificat. Ceea ce nu inseamna insa ca masina renunta la caracteristicile gratie carora s-a impus pe piata: stil, utilitate, confort si performanta. Cuvantul care poate sintetiza noua generatie este inovatie. Spre exemplu, in materie de design, descoperim linii noi, mai incisive si dinamice, o grila frontala cromata de mari dimensiuni care, dupa cum am vazut la Concept R si Concept C, pare sa devina o referinta pentru produsele VW in a doua jumatate a acestui deceniu. In fine, nici partea din spate n-a fost uitata, si se remarca nu doar printr-o restilizare, ci si prin farurile LED, al caror design a fost gindit pornindu-se de la blocurile optice fata. Noul Passat ofera, asa cum ne-a obisnuit, un spatiu interior care rivalizeaza cu cel al limuzinelor de lux. {i, pentru ca in acest segment s-a inregistrat o tendinta de spor al cotelor, nici modelul VW nu face exceptie. Noua berlina este mai lunga cu 6,2 centimetri (4,77 metri), mai lata cu 7,4 centimetri (1,82 metri) si a crecut in inaltime cu un centimetru, ajungind la 1,47 metri. Nu trebuie uitat nici faptul ca acum capacitatea portbagajului este de 565 litri, cu 90 de litri in plus fata de vechiul model. De asemenea, gama de motorizari a suferit modificari esentiale. In afara de versiunea de 102 CP, cea mai mica, toate celelalte unitati pe benzina (115, 150 si 200 CP) se bazeaza pe noua tehnologie FSI, ultima fiind, in plus, supraalimentata. In a doua parte a anului viitor va fi disponibil si un motor 3.2 V6 care ofera 250 CP. Cei care doresc un propulsor diesel pot opta pentru trei variante TDI, de 105, 140 si 170 CP, ultimul fiind echipat cu un sistem avansat de injectie de inalta presiune. Toate motoarele au cutii manuale cu 6 rapoarte, dar exista si posibilitatea de a opta, in cazul propulsoarelor pe benzina (exceptie face cel de start de gama) pentru o cutie automata cu 6 rapoarte. Motoarele pe motorina de 140 si 170 CP pot primi transmisii DSG.
Motorizari :
Tip Motorizare |
Carburant |
Cilindre (cmc) |
Putere [CP]/[kW] |
Moment maxim |
Viteza maxima(km/h) |
Consum [l/100km] mixt |
1.6 FSI |
benzina |
1595 |
115/85 |
155 |
200 |
7.6 |
2.0 FSI |
benzina |
1984 |
150/110 |
200 |
213 |
8.4 |
1.9 TDI |
diesel |
1896 |
105/77 |
250 |
188 |
5.8 |


© Volkswagen Group Romānia 2008
Plesu Teodor-Vlad ®